28 września 2016

Wrocław (dojazd i nocleg)


Dzisiaj, jak nigdy dotąd, zacznę omawiać moją podróż od kuchni, od początku. Razem z moim chłopakiem staramy się każdą wolną chwilę spędzać na wyjazdach. Lubimy zwiedzać, poznawać nowe miejsca i dobrze nam się odpoczywa będąc 'gdzieś'. Na początku planowaliśmy wyjechać za granicę, ale ostatecznie zdecydowaliśmy że to jeszcze nie ten moment. Nie jesteśmy gotowi na coś tak wielkiego. Co najważniejsze - nie mieliśmy odpowiednio dużo czasu by móc to dobrze zaplanować. A trzeba pamiętać o tym, że Polska też ma wiele, wiele pięknych miejsc. Tym razem padło na Wrocław, czy Wroclove, jak kto woli. Dlaczego akurat to miasto? Chcieliśmy je odwiedzić już dawno, bo jakoś nas tam ciągnęło. Okazało się że w tym temacie, tak jak w sesjach zdjęciowych - najlepiej wychodzi spontan. Może do kontekstu całej sytuacji to określenie nie pasuje, bo pomyślicie sobie - ale jak to, podróż spontaniczna, nie da rady, trzeba zaplanować. Owszem. Ale wiecie ile nam te 'plany' zajęły czasu? Dokładnie 2 dni! W piątek kupiliśmy bilety w dwie strony, a w sobotę dowiedzieliśmy się że mamy nocleg... zresztą nie taki zwykły! W poniedziałek pojechaliśmy, więc wszystko działo się bardzo szybko. W związku z tym, myślę że spokojnie mogę tą wyprawę nazwać spontaniczną. Teraz koniecznie chcę przedstawić szczegóły dotyczące zarówno dojazdu, jak i noclegu, bo mam dla was garść informacji, a na końcu mały prezent, także przeczytajcie całość.


Skoro tu jesteś, to wiesz że uwielbiam fotografię, herbatę, motyw roślinny, naturę i wszystko co piękne. A śliczne wnętrza jak najbardziej wpisują się w moje klimaty. Zanim poznacie stronę, to pokażę jak było nam dane mieszkać przez tydzień. Przemiła właścicielka, super dojazd w każde miejsce miasta, cudowna atmosfera, czysto, przytulnie i twórczo! Gdybym tylko mogła teleportować to mieszkanie do Warszawy i je sobie przywłaszczyć. Ah! Dość gadaniny, zawieście oko na tym cudownym miejscu...

komplet do spania - TUTAJ


płaszcz - TUTAJ // koszulka - TUTAJ // sweterek - promod
(nie mogę obiecać czy te rzeczy są jeszcze w sklepach, bo mam je bardzo długo)


W związku z tym, że pojechaliśmy nie tylko zwiedzać, ale również odpoczywać, to wygląd mieszkania miał dla nas w sumie znaczenie. Lubię fajnie się czuć gdzieś, gdzie mam odpocząć. Znalazłam idealny zakątek. Było na tyle wygodnie i swobodnie, że wróciliśmy w 100% zadowoleni. Jedliśmy śniadania, na obiady chodziliśmy do knajpek, a kolację znowu jedliśmy w domu. Ale o wszystkim dowiecie się w kolejnych postach, bo dzisiaj chcę podjąć temat z tytułu. 


Dwie strony internetowe. Niby nic takiego, a ułatwiają podróżowanie. O polskim busie wiem już bardzo długo, natomiast airbnb to moje nowe odkrycie. I to właśnie o tym chciałabym wam dzisiaj napisać. Polski bus pewnie każdy doskonale zna i wie. że można złowić bardzo tani transport do największych miast w Polsce, ale i kilku za granicą. Uwielbiam tą inicjatywę i zdarza się że korzystam z ich usług. Tak było też tym razem. 

A teraz trochę o airbnbOtóż, strona powstała już w 2008r. i szczerze mówiąc gdzieś mi się przewijała. Ale nie ufam dziwnym linkom i deklaracjom, że jak wejdę to niby dostanę pieniądze itp., olewałam ją za każdym razem kiedy mi się nawinęła. I wiecie co? To był błąd! Ostatnio trafiłam na jakiegoś bloga i zdecydowałam że zaryzykuję. Okazało się że to była najlepsza decyzja. Na tamten moment wszystkie dobre hotele były już pozajmowane, a ja potrzebowałam czegoś na już, nie było wyjścia, musiałam działać. Weszłam na stronę, założyłam konto i zaczęłam grzebać. Nie potrzebowałam instrukcji, a sam proces rejestracji przebiegł bardzo pomyślnie i bezproblemowo. Ale żeby trochę wam nakreślić temat, powiem to i owo o stronie. A więc, chodzi o to że gospodarze udostępniają swoje mieszkania przyjezdnym. W wyszukiwarce na stronie wystarczy wpisać cel podróży i zakres dat. Kiedy coś znajdziecie, a cena wam odpowiada (zazwyczaj są świetne), wysyłacie wiadomość do danej osoby i jeśli ona was tak jakby 'zaakceptuje' jako lokatorów, to dostaniecie powiadomienie. Później już wszystko przebiega według określonych procedur. Jest wygodnie, szybko i łatwo! My trafiliśmy na to co powyżej za jedyne 350zł na osobę za 6 nocy!!! Czy to nie kusząca oferta? A żeby jeszcze bardziej was zachęcić, mam dla was niespodziankę! To żadna współpraca, ani nic. Po prostu z własnej woli chciałabym podarować 85zł na pierwszą podróż każdej osobie, która zarejestruje się przez mój link.


Nie ma nic prostszego. Klikacie w podany wyżej napis, przenosi was na stronę. Zakładacie konto i cieszycie się pieniążkami na pierwszą podróż. Wszystko działa, wszystko sprawdziłam. Sama jestem z tego super zadowolona i na pewno będę korzystać systematycznie z airbnb, bo oferuje cudne miejscówki w małych kosztach. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania, to śmiało piszcie, odpowiem! 

10 komentarzy :

  1. Wrocław już od dłuższego czasu mnie kusi, zresztą tak samo jak i Poznań, muszę w końcu namówić chłopaka na małą podróż :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie byłaś jeszcze w Poznaniu to gorąco polecam! Piękne miasto, ja studiuje tam od razu i bardzo mi się podoba. ;3 Wrocław też generalnie.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa ta strona internetowa z podróżami :)

    SiostryAndrzejewskie

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama uwielbiam Wrocław, mieszkam zaledwie 50 km od niego, jednak niezbyt często mam okazję tam bywać. Jak zwykle świetne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O polskim busie wiedziałam i już dwa razy nim nawet podróżowałam. Ostatnio jak szukalam noclegu w Krakowie ktoś polecił mi ta druga stronke ale w nią nawet nie weszlam. Następny przystanek planuje w Warszawie wiec to juz tam będę szukać noclegów i oczywiście zaraz się zarejestruje.
    Rzeczywiście przepiękny wystroj tego mieszkania 😍

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem początkującym fotografem. Od jakiegoś czasu zaczęłam fotografować na 18stkach.. ale nie jestem do końca zadowolona z efektów. Jakie aparaty + sprzęty polecasz do fotografowania podczas takich okoliczności? :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam to miasto! Mieszkanko super wygląda :)
    bemystrength..

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet nie wiedziałam o istnieniu takiej stronki, mieszkanie wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy18:47

    kiedy odpowiedzi na pytania w komentarzach?

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy12:01

    Jakoś ten link z 85 zł nie działa lol

    OdpowiedzUsuń