28 września 2015

continuation from Cracow


Nie wiem jak to się stało, ale wczoraj z nadmiaru spraw na głowie, najzwyczajniej w świecie zapomniałam dodać posta! Cóż. Nie chciałam przesadzać z ilością zdjęć pod ostatnim wpisem, więc stwierdziłam że dobrym pomysłem będzie podzielenie tego chociaż na 2. Dzisiaj będziecie mogli przeczytać o wyjątkowych miejscach, które w jakiś sposób przykuły moją uwagę i które koniecznie chcę Wam pokazać. Zapraszam więc do dalszego zwiedzania Krakowa ze mną! 




Czy może być dla fotografa* coś bardziej super niż mini galeria sztuki? Mega inspiracja, bo patrząc na te obrazy w głowie narodziło mi się mnóstwo planów. Może to dziwne, ale już nieraz wspominałam że mnie potrafi zainspirować dosłownie wszystko.. naoglądałam się, weszłam w ciemno i bum! Z tego co pamiętam to miejsce znajdowało się na ulicy Szewskiej. Głowa przepełniona pomysłami. Mam nadzieję że zrozumieliście. To miejsce to również inspiracja do dekorowania wnętrza, przynajmniej ja tak uważam! Kocham biel we wnętrzach. Jeśli chodzi o miejsca iście dla artysty, to Galeria Obrazów pod Bramą Floriańską była dla mnie kolejnym ważnym punktem! Poniżej zobaczycie zdjęcie z tego miejsca. 


Pośród spacerów i napajania się Krakowem, musieliśmy standardowo znaleźć czas na kupienie pamiątek. Poszło nam to dość sprawnie, bo już pierwszego dnia zdecydowaliśmy jakie magnesy (nasza tradycja) wybierzemy. Poza tym miałam też misję specjalną od Sylwii, która sobie zażyczyła cukierki. Ale nie takie zwyczajne cukierki.. z resztą sami zobaczcie! 


Kraków, tak jak Warszawa posiada manufakturę cukierków. Szczerze mówiąc nie jestem pewna czy ktokolwiek kto tam wejdzie, będzie w stanie wyjść z pustą ręką. Zapach, wygląd i różnorodność smaków - coś pięknego! A najlepsze że można nawet na żywo* zobaczyć jak wszystko jest wytwarzane. Jeśli ktoś byłby zainteresowany, to polecam ul. Grodzką i to cudne miejsce. Strasznie zwracam uwagę na detale i na to, jak pakowane są poszczególne rzeczy. Akurat w tym miejscu estetyka i przesłodzenie nie ma sobie równych.. (no może poza Warszawą).


Manufaktura cukierków? I tylko tyle? Otóż nie! W sumie w dość niewielkiej odległości od tego miejsca znajduje się manufaktura... czekolady! KOSMOS. Następne miejsce do którego wejście wiąże się z okrzykami każdego kawałka czekolady: kup mnie, kup mnie! Również można popatrzeć jak wyrabiane są elementy i jak to wszystko wygląda od kuchni. Ul. Szewska 7, polecam. A co najważniejsze - w tych dwóch miejscach fotografowanie nie sprawia problemu!


Rozmaite wielkości, kształty, pomysły, smaki.. każdy znajdzie coś dla siebie! Osobiście nie przepadam za smakiem czekolady samej w sobie, wolę raczej połączenia z nadzieniem. Ale patrząc na to wszystko miałam ochotę zjeść nawet najbardziej gorzką. Na końcu zdecydowaliśmy się że spróbujemy 4 różne: karmelkową cząstkę z orzechami, pralinkę malinową, truskawkową i pistację. Jeśli miałabym ocenić smaki, to najlepsza okazała się ta z orzeszkami.


Było jedno miejsce które strasznie chcieliśmy odwiedzić, niestety nie daliśmy rady. A mianowicie Shake & Bake.. kiedy dotarliśmy na miejsce, okazało się że jest remont, a później wyczytaliśmy w internecie że jest całkowite zamknięcie. 

Czy ktoś z Was odwiedził któreś z wymienionych miejsc?

13 komentarzy :

  1. Chciałabym kiedyś pojechać do Krakowa, np. na tydzień. Pięknie tam i tyle ciekawych miejsc opisałaś! Śliczne zdjęcia, uwielbiam Twój styl robienia ich.
    http://czlowiek-zelazko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłabym to wszystko gdybym mogła :) Tyle pyszności..

    OdpowiedzUsuń
  3. Uchwyciłaś Kraków w pięknych kadrach. :) Sama niedługo wracam na studiach do Krakowa i bardzo się z tego cieszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy14:29

    też z chłopakiem kupujemy magnesy gdziekolwiek jesteśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. widac, nie rozstajesz sie z aparatem, haha :3

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy19:47

    Kraków jest cudownym miastem 😍

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Kraków, jest cudowny! Muszę go znowu odwiedzić.:)

    www.cassey-cassey.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjny, cudny, krakowski klimat! ;) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jej, jak dzisiaj u Ciebie pięknie kolorowy i... słodko. To grzech pokazywać takie zdjęcia osobie tak uzależnionej od słodyczy jak ja :/
    Za czekoladą też nie przepadam, w zasadzie za żadną, ale to wszystko wygląda przecudownie!

    HD-EMI

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham Kraków bardzo chciałabym tam mieszkać!
    Jak zwykle prześliczne zdjęcia!
    yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdjęcia zrobiłaś naprawdę świetne pozdrawiam cieplutko <3


    zapraszam do mnie Mój Blog ------> KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. To takie miłe, widzieć czyjeś zdjęcia z podróży i sobie mówić: "Byłam tam!" :)

    Zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  13. ja kocham Kraków i na pewno gdy tylko tam się udam to odwiedzę polecane przez Ciebie miejsca, jako łakomczuch nie mogłabym ich pominąć :D

    OdpowiedzUsuń