15 maja 2012

leczenie - teeth


Dla porównania tylko
dam zdjęcie po i przed ! 
 różnicy właściwie nie widać, bo zdjęcie z aparatem jest już po jakimś roku od zaczęcia leczenia, nie mam fotki sprzed aparatu :C niestety.. ale uwierzcie, że różnica jest ogromna! :o moje zęby były powykrzywiane na wszystkie możliwe strony świata! teraz posiadam aparat tzw. ruchomy, czyli mogę go nosić kiedy mam ochotę, w sensie że do jedzenia się go wyjmuje, miałam wkładać tylko na noc, ale dla lepszego efektu noszę też w szkole. Więcej pytań? proszę w komentarzu!

edit. jest 2015 i moje zęby się krzywią.. aparat pewnie znowu pojawi się w przyszłości na moich zębach! 


128 komentarzy :

  1. Anonimowy18:46

    śliczny lakier na paznokciach !:) jakiej marki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pamiętam, jakaś przeciętna :3

      Usuń
  2. Anonimowy18:46

    ile kosztował aparat? czy to jest ten zwykły czy dopłacałaś za każdy kwadracik aby był przezroczysty i mniej widoczny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koszt całości leczenia wyniósł koło 2 tysięcy.
      nie dopłacałam! na " kwadracikach " zawsze są gumeczki, wybierasz sobie kolory i wtedy można zażyczyć sobie przezroczyste ;)

      Usuń
    2. Anonimowy20:06

      dzięki :). a co z wizytami u ortodonty ?? musiałaś chodzić co miesiąc?

      Usuń
    3. tak, co miesiąc się chodzi ;3

      Usuń
  3. Anonimowy18:53

    nosisz go w szkole ? o.O ja z nim nie mogłam mówić, nosiłam kilka lat i się nie nauczyłam ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, też dziwnie gadam.. ale tak, staram się nosić :3

      Usuń
  4. dobra, dla takiego uśmiechu, postaram się wytrzymać jeszcze 1,5 roku :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy18:55

    Czy jest takie coś jak aparat na tył zębów ? mam problem który właśnie polega na tym że środkowe zęby wypychają mi się do tyłu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. założyć po prostu zwykły stały, to i tak wyrówna, nie ważne jaką wadę ;)

      Usuń
  6. Anonimowy18:56

    Ile kosztuje taki aparat na zęby ? to zależy od jego długości na zęby ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zależy od długości, ja miałam robione po części, najpierw jedynki i dwójki, na drugiej wizycie Pani doktor założyła mi dopiero całość, a płaciłam normalnie ;) wydaje mi się że długość nie ma znaczenia, koszt samej góry u mnie to 2 tys. około

      Usuń
  7. Ile lat nosiłaś aparat ?
    Ile zapłaciłaś ?
    Bolały cię pierwsze dni noszenia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiedzmy że 3 lata, bo miałam dość wielką wadę ;)
      2 tysiące ( za wszystko )
      BOLAŁO!

      Usuń
    2. Anonimowy16:05

      Na poczatku nie boli, dopiero po 5 wizycie zacznie Cię bolec ;x paula a jakie masz wady dokladniej? ;o

      Usuń
    3. teraz już nie mam żadnych chyba

      Usuń
  8. też jechałaś na jogurtach przez pierwsze dni,że tak powiem? :D

    OdpowiedzUsuń
  9. ile czasu dokładnie nosiłaś aparat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie .. chyba 3 lata

      Usuń
  10. Też kiedyś nosiłam aparat (ruchomy), ale w przyszłości mam zamiar jeszcze sobie zrobić aparat stały, gdyż po ruchomym zęby lekko powróciły na 'swoje miejsce' ! Hahahah

    Zapraszam ☻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to tak jak mi po stałym :D ale u mnie niewiele, nie mogę mówić że mi nie pomógł :3

      Usuń
  11. Anonimowy19:04

    to ja zadam pare pytan od razu nosiłaś może aparat hyrax przy tym ? jesli tak to po jakim czasie przestał ci on przeszkadzać ? Jaki kolor gumeczek masz na tym zdjęciu z aparatem ? i dlugo nosiłaś aparat ? I obdzierały cie moze zameczki po pokach jak tak to smarowałaś to czymś czy czekałaś az sie samo zagoi ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem co to hyrax ! jeśli to znaczy że ruchomy, to nie od razu, bo u mnie wszystko się strasznie przeciągało :C .. już drugiego dnia nie przeszkadzał, ale pierwszy był koszmarny, po prostu czułam jak mi się rozszerza całą mordę w środku ;o .. na zdjęciu mam seledynowe :) nosiłam 3 lata, obcierały ! :o miałam z tym wiele sytuacji że mi zadzierało, ale tak już musi być, ja miałam od Pani takie listki z wosku, które podgrzewałam w ukropie i zakładałam na zamki które obcierały :)

      Usuń
    2. Anonimowy20:15

      http://www.orthopride.com/Hyrax%206edc%20copy.gif to jest hyrax :)

      Usuń
    3. nie nosiłam czegoś takiego

      Usuń
    4. Anonimowy16:08

      Hyrax nie wszyscy musza nosic. To tylko jak ma sie ze tak powiem 'mala buzie' w srodku hehe *.*

      Usuń
  12. Przepraszam, że nie o zębach, ale mam inne pytanie. Czy polecasz swoją alphe ? W stanie z podstawowym obiektywem. Czy gdybyś mogła wzięłabyś np. canona d550 albo nikona d5100 ? :) Pytam bo mam zamiar kupić, a zdjęcia alphą już robiłam i naprawdę bardzo wygodnie się robi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. POLECAM ! póki co nie mogę narzekać na nic :) mam od stycznia 2011 i jest okej do tej pory, bez napraw ani niczego. Oby nie nikon. Taka moja opinia, ja po prostu nie cierpię nikonów.. nie ogarniam zupełnie opcji i wszystkiego w nich.

      Usuń
    2. Ok , a czy myślisz, że canon byłby lepszy ? Bo z tego co widziałam to różnica w cenie nie jest duża, a mi chodzi o to, żebym nie musiała się po jakimś czasie przenosić na coś bardziej profesjonalnego :)

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. canon, czy ja wiem.. ma nagrywanie ;)

      Usuń
    5. Anonimowy16:09

      Polecam Ci canon 500d, mam go i jest naprawde sprawdza sie ;D

      Usuń
  13. Anonimowy19:07

    a Ty jaki kolor wybrałaś ? ; >

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widać na zdjęciu :) mi pani sama dobierała, a mi się pomysł podobał :)

      Usuń
  14. Anonimowy19:15

    ile kosztował cie aparat stały na górne zęby ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy19:21

    ile mniej więcej kosztował aparat ? Sory, że pytam. Chcę się zorientować ile mniej więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy21:25

      2tys. , razem z wizytami ? : )

      Usuń
    2. w sumie to chyba tak

      Usuń
  16. Ja mam takie drobne pytanie. Bo jak widzę, aparat miałaś stały. Też tak mam, w wakacje mają mi go ściągnąć i mam cholernego stresa. Bardzo bolało? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, tylko zamknij oczy dla bezpieczeństwa wzroku, bo u mnie zamki latały po całym lokalu xddd haha

      Usuń
    2. hahahaha, dzięki za podpowiedź, na pewno skorzystam :D

      Usuń
  17. Anonimowy19:26

    o, też noszę taki aparat, ale jakoś nie przełamałam się by nosić go do szkoły . Nie wymawia się dokładnie np "sz" lub innych dźwięków . : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owszem, nie wymawia się :D

      Usuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. 1. Masz problemu z próchnicą ?
    2. Długo leczyłaś zęby przez założeniem aparatu ?
    3. Ile razy dziennie myjesz zęby ?
    4. Jesteś zadowolona z efektu końcowego ?
    5. Boisz się dentysty ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. nie, miałam kilka razy odkamieniane, chodzę systematycznie nadal do dentystki :)
      2. leczyłam jakiś rok
      3. przez aparat przyzwyczaiłam się po każdym obfitszym posiłku
      4. jestem! :)
      5. Nie boję się, mam świetną panią i ogólnie super kontakt, bo jest dobrą koleżanką moich rodziców, także chodzę tam na pełnym luzie ;)

      Usuń
  20. Jeju ;33 jak ja kocham tą kawę nie masz pojęcia! Kupuje ją zawsze jedną przed, jedną w trakcie i jedną po szkole = jestem wręcz uzależniona ;D!

    Buśś :*
    http://made-in-marta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie dałabym rady tyle wypić

      Usuń
  21. Anonimowy19:51

    mam kilka pytań jak można :D czy to bolało ? zniekształcało mowę ? jak z jedzeniem ? ile zapłaciłaś ok. ? jak długo ? : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale co konkretnie ? stały nie - ruchomy - tak, z jedzeniem na początku ciężko, w ruchomym, trzeba zdejmować, 2 tysiące, 3 lata + teraz nosze ruchomy

      Usuń
  22. Anonimowy19:58

    Jak długo po założeniu aparatu odczuwałaś ból?

    Czy po założeniu aparatu miałaś jakieś ograniczenia co do jedzenia? (chodzi mi o to, że nie mogłaś jeść jakichś rzeczy, twardych, czy coś) ... jeśli tak to jak długo?

    Jak długo miałaś aparat na ząbkach? :P

    Jak mniej więcej wygląda zakładanie i zdejmowanie aparatu?



    :)) :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakiś tydzień.. :C miałam, jadłam wszystko płynne, bo nie szło nic gryźć, nie było o tym mowy! ^^ 3 lata, zakładanie: przykleja ci do każdego zęba kwadracik na taki klej jakby z ultrafioletem i potem po przyczepieniu zakłada drut i na drut gumki, a zdejmowanie to na koniec, ( co miesiąc zmiana gumek i czasem drutu), a na koniec, takimi jakby obcęgami :DDD haha, poważnie, ściska ci te zamki i one odpadają XD

      Usuń
  23. Anonimowy20:03

    ja mam strasznie nie równe zęby, i nie wiem co z nimi robić, może jakoś doradzisz mi ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy20:08

    boli zakładanie aparatu że trzeba dać jakieś znieczulenie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie.. bez znieczulenia! :)

      Usuń
  25. Ile płaciłaś za aparat na zęby ?
    Też mam krzywe i kupuję aparat słyszałam że to jakieś 1600 zł ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taaak, to koło 2 tysięcy :)

      Usuń
    2. W jakim byłaś wieku jak ci założyła aparat ?

      Usuń
    3. końcówka pierwszej klasy gimnazjum

      Usuń
    4. Anonimowy11:09

      Plapa, a też tak miałaś, że dopiero mogłaś zakładać aparat stały wtedy, gdy miałaś już te cykle miesiączkowe? Bo ja noszę dopiero pół roku od początku 3 gim dlatego, że musiałam mieć ten okres. Wcześniej nie, bo niby jeszcze się szczęka powiększa.
      Z góry przepraszam za takie pytanie.

      Usuń
  26. Anonimowy20:31

    jak myslisz, można nosić aparat tylko ruchomy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne że tak, ale nie będzie takiego dobrego efektu jak po stałym :) według mnie

      Usuń
  27. Anonimowy20:35

    czy pierwsza wizyta u tego od zębów coś kosztuje ? bo planuję iść i nie wiem czy za same sprawdzenie pobierze jakieś opłaty. :C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zależy jaki lekarz, raczej to kosztuje

      Usuń
  28. Anonimowy20:39

    czy dla twoich rodziców 2 tyś. to nie było za dużo pieniędzy ? to kupa kasy, to może są jakieś zniżki czy coś ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze mówiąc, to tego się tak nie odczuwa.. bo to się rozkłada na trzy lata, więc luzik :)

      Usuń
    2. Anonimowy16:13

      Sorki ze sie wtracam ;) ale te wszystkie wizyty i zalozenie lacznie to raczej wiecej niz 2 tys cie kosztowalo xd ja musialam ok 10 tys wydac na to wszystko i jeszcze nie koniec-.-

      Usuń
    3. Anonimowy14:41

      Zgadzam się z anonimem. 2 tys to sam aparat kosztował, a dochodzą jeszcze wizyty co miesiąc (zależy gdzie, ale jak ja się orientowałam to 100 zł jak ma się jeden łuk a 150 zł za dwa łuki). Więc nie wciskaj kitu że 2 tys wyniosło cię wszystko. Całe leczenie jak mój brat sprawdzał to waha się od 8 tys do nawet 20 tys (oczywiście rozłożone na kilka lat), zależy ile się nosi. Jedni noszą 2 lata, a inni nawet 5.

      Usuń
  29. Anonimowy20:54

    sory , że z innej beczki ;) dodasz posta jak robisz tego wspaniałego koczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej tak, pełno tego jest na necie, ale spróbuję coś sklecić

      Usuń
  30. Anonimowy21:29

    na wielu blogach czytałam, ze wszyscy jedli po założeniu aparatu płynne rzeczy a ja chyba jestem wyjątkiem bo od razu jadłam normalne rzeczy :D ehh noszę aparat dopiero 3 tyg. i już nie mogę się doczekać tego jak już nie bd w gronie zadrutowanych xd jedynym plusem w aparacie jest to ze przy każdej wizycie możemy zmieniać gumki i szaleć z kolorami jak popadnie :D
    pozdrawiam Asiaa ;D

    OdpowiedzUsuń
  31. Anonimowy21:29

    jakie najbardziej kolry gumek ci się podobały jak nosiłaś aparat ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyraczaste, to zabawnie wyglądało

      Usuń
  32. Anonimowy21:38

    po jakim czasie założyli ci aparat po pierwszej wizycie u ortodonty? czy jeśli pójdę na 1 wizytę w czerwcu, to w sierpniu powinnam mieć już założony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojaaaaa, chyba po roku

      Usuń
    2. zależy czy dużo u ciebie trzeba leczyć

      Usuń
  33. Anonimowy22:09

    Czy to jest aparat porcelanowy ? to niesamowite, że za cały koszt leczenia zapłaciłas 2000 zł, to nie jest tak dużo.. ej pytania : wyrywałaś zęby ? i miałaś jedynkę nasuniętą na drugą tak :D ? bo to było widać, jak ci się tak jakby nawróciła, bo długo nie miałaś tego aparatu ruchomego :D Ale teraz masz naprawdę ładne zęby ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyrywałam, ale dawno, jak byłam młodsza, tak, dziękuję :)

      Usuń
  34. Anonimowy22:22

    Nosiłaś łuk podniebienny? Wyciągi?

    OdpowiedzUsuń
  35. Anonimowy22:23

    2000zł zapłaciłaś chyba tylko za sam aparat? Bez wizyt, itp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja się nie orientuję, wiem że taka była kwota ogólna

      Usuń
  36. Anonimowy22:26

    po jakim czasie widziałaś już pierwsze efekty? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sumie nie wiem, jakieś dobre 2 miesiące chyba

      Usuń
  37. o zjadlabym sobie lody :D

    OdpowiedzUsuń
  38. uwieeeeelbiam Twój uśmiech! :D hahah, jest śliczny :>

    OdpowiedzUsuń
  39. muszę w końcu spróbować te Cappuccino ;d
    masz piękne zęby :o ja też się trochę nacierpiałam żeby mieć równe i ładne, ale się opłacało :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Też chciałam kiedyś aparat na zęby, ale troszkę za drogi. ;) Ale w sumie, aż tak mi nie jest on potrzebny :P

    OdpowiedzUsuń
  41. Anonimowy15:16

    po zdjęciu aparatu miałaś jakieś problemy z zębami? np.cofały Ci się ?;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niee, ale jedynki mi nadal nachodziły trochę, powoli wszystko ogarnia

      Usuń
  42. Anonimowy15:42

    Czy sama płaciłaś całą sumę za aparat, czy miałaś np. jakieś dofinansowanie ? ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ja - rodzice, nie miałam żadnego dofinansowania

      Usuń
  43. Anonimowy15:55

    hej Plapcia :) czy masz lub miałaś jakieś przebarwienia na zębach po zdjęciu aparatu?

    OdpowiedzUsuń
  44. Anonimowy17:33

    to jest aparat metalowy czy ceramiczny?;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Anonimowy17:42

    To aparat porcelanowy, tak? :)

    OdpowiedzUsuń
  46. W jakim programie robisz naglówki?

    OdpowiedzUsuń
  47. Anonimowy20:32

    Jak myslisz jeśli tylko jeden ząb mam tak bardziej krzywy to wystarczy noszenie aparatu ruchomego aby to skorygować?

    OdpowiedzUsuń
  48. Anonimowy20:39

    a czy zakładanie aparatu boli, czy są jakieś trudności i czy przy jego wykładaniu ma się odruchy wymiotne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie odruchy, ale pierwszy dzień masz wrażenie że trzymasz palce w gardle i nie możesz normalnie łykać śliny i ja np. pierwszą noc musiałam spać z otwartą buzią .. ;o

      Usuń
  49. Anonimowy20:40

    ile kosztują te aparaty wyjmowane ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 600 ? coś takiego chyba

      Usuń
  50. ja za sam aparat dałam 3 tys. (góra dół) + wizyty po 90 zł przez 3 lata ;O

    OdpowiedzUsuń
  51. Anonimowy20:50

    ja noszę aktualnie aparat, płaciłam za niego 2000 zł, + ciągle dochodzą wizytę i podajże że tobie też dochodzą oprócz tych dwóch tysięcy opłaty za wizyty :))

    OdpowiedzUsuń
  52. ja noszę aparat od jakiś 3 tygodniu. na razie nie jest źle, chociaż strasznie bolą zęby następnego dnia po założeniu. w sumie to nie wiem czego się spodziewać jeszcze... jak leczenie będzie przebiegało, czy takie co miesięczne dokręcanie boli, zdejmowanie aparatu itd. możesz coś o tym powiedzieć? :) ja też mam coś na podniebieniu, jakiegoś druta.. lekko przeszkadza w mowie, ale się żyje. moje dwa (na górę i dół) kosztowały 3000 zł, drożej niż twoje. masz śliczny uśmiech :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. leczenie.. hm, co miesiąc nowe gumki, czasem drut pewnie tez nowy, coś tam ci się może urwie albo oberwie ! :3

      Usuń
  53. Anonimowy15:24

    miałam taki sam ruchomy aparat , ale się go strasznie nie wygodnie nosiło i uniemożliwiał mi dobrą wymowę , też tak masz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teeeż, ale ja go zdejmuję jak mam coś dłużej mówić/ czytać

      Usuń
  54. Ach, kawa z Biedronki, kocham ją. xd
    Nie no, wiadomo, blog fajny, wszystko naprawdę świetne. ;D
    Sama miałam już wiele blogów, wczoraj założyłam nowego, zapraszam.
    Pozdrawiam, Astra z www.ania-astra-jaworska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Anonimowy16:32

    Jakie miałaś kolory tych gumek na zębach?? ;D ;*

    OdpowiedzUsuń
  56. etyfka14:14

    Jak to możliwe, że zapłaciłaś za całe leczenie ogólnie 2 tyś. skoro ja za sam aparat na górę 1800 plus na podniebienie zapłacę 700. Później na górę 1800 na podniebienie 500 i na koniec 1000 za ten aparat ruchomy. I oczywiście wizyty za 150. Poza tym z tego co wiem wizyty są co parę miesięcy.

    OdpowiedzUsuń
  57. świetnie wyglądają po aparacie *-*

    OdpowiedzUsuń
  58. Anonimowy18:37

    błagam odpisz miałam aparat i nosiłam go chyba z 3 lata potem po ściągnięciu pani ortodontka dała mi takie wkładki bezbarwne a potem aparat retencyjny czy jakoś tak co od środka jest taki drucik przyklejony na kleju nie wiem czy wiesz o co mi chodzi ;D ale mam pytanie jak sądzisz nie mogła bym nosić takiego ściąganego już mam dosyć noszenia jakiegokolwiek drutu w mojej buzi tak bardzo bym chciała tylko aparat na noc ahh :) (twoja ortodontka od razu po aparacie dała ci ten ściągany aparat czy coś wcześniej jeszcze miałaś) ?

    OdpowiedzUsuń
  59. Anonimowy18:39

    mam jeszcze 1 pytanie ile cię mniej więcej kosztował ten ściągany aparat?

    OdpowiedzUsuń
  60. Ząbki po ściągnięciu aparatu wyglądają pięknie.

    OdpowiedzUsuń